luni, 11 mai 2015

Multe, prea multe ganduri deodata


"Sunt oameni dupa plecarea carora nu mai esti niciodata la fel". Sunt experiente care te schimba, care te călesc, care te obliga sa te maturizezi. Plecarea nu inseamna ca esti in durere sau in suferinta. De obicei nu mai exista durere, dar iti dai seama cat de mult te-a schimbat, cat de mult ai castigat si ce bine va fi de acum inainte. Nu mai esti la fel, un om mereu te va schimba, fie si minimul posibil. Iti dai seama ca poti trai la fel si dupa ce a plecat, dar te-a marcat in asa fel incat nu va mai fi nimic la fel. Ai invatat ceva si te-ai modificat ireversibil. Deciziile astea sunt de obicei fara cale de intors. Ai plecat, nu mai ai locul rezervat. Ca un organism sanatos, si sufletul se repara, isi cheama tesuturile pentru a se regenera. Orice cicatrice e un trofeu al faptului ca ai trecut prin ceva cumplit si ai supravietuit. Vei avea multe cicatrici pe inima, dar daca iti pastrezi sufletul sanatos si viu, nu vor fi fatale. Ele iti vor arata cat de puternic esti si cat de bine te-ai ajutat singur. Pana la urma, nu ai de ce sa suferi, pentru ca ai fi ipocrit. Te simti bine si dupa plecarea anumitor persoane.
Oamenii vor pleca. Te vor schimba. Iti vei da seama cand mergi in aceleasi locuri dintotdeauna ca nu simti melancolie. Iti vei da seama ca te-ai schimbat cand vei privi cu alti ochi trecutul. Privirea si zambetele se vor imbogati cu experiente si ani adunati catre maturitatea spirituala. Te schimbi, in bine sau in rau, in functie de distrugerile colaterale. Pana la urma, nu mori. Alege sa fii invingator, fericit si curajos. Oricat de greu e, fii recunoscator pentru vremurile frumoase , pentru ca ai avut de ce sa traiesti, si fii recunoscator pentru vremurile grele, pentru ca altfel nu ti-ai fi cunoscut limitele.
Eu traiesc prin experiente, eu sunt vie cand ma rup in mii de bucati si sunt si mai vie cand ma refac.
Destepti sunt cei care invata din greselile proprii sau destepti sunt cei care invata din greselile altora? O combinatie as zice. Fara sa te lovesti tu cu capul de probleme nu poti sa inveti ce e bine si ce e rau. Oamenii vin si pleaca. Doar cei care conteaza raman, si vor ramane marcati in tine pe vecie. Orice alta urma, oricat de puternica, se va sterge in timp. Da-i timp timpului, nu uita.
Si mai rau, oamenii gasesc vointa doar cand sunt la un pas de a pierde totul, de a cadea intr-o prapastie fara fund. Asa suntem construiti. Fatalisti. Traim pe muchie de cutit. Ne place sa simtim adrenalina, nu? Si daca nu esti asa, pierzi multe. Pierzi frica aia de a ramane fara nimic si pierzi satisfactia de dupa - cel mai frumos sentiment de fericire ca ai facut tot ce ai putut si ai castigat, din noroc sau nu. Iar daca pierdem, atunci nu a fost sa fie. Iar asta nu e un lucru rau, tot am invatat ceva. Nu mai regreta. Regretele nu aduc bucurie. Nu ai cum sa schimbi trecutul. Macar ai grija de viitor.  Se zice ca regretele si frica sunt armele prostilor... Nu stiu cat de adevarat e, inseamna ca am fost si eu proasta cateodata.
Sunt momente si zile pe care le voi tine minte toata viata. nu vor fi regrete, nu vor fi melancolii, ele sunt doar amintirile mele, in acele clipe am atins infinitul meu. Fericirea am trait-o intr-o secunda si va fi a mea pentru totdeauna. Momentul ala in care am fost fericita s-a dus, dar mi-a dat speranta ca intr-o zi, voi fi si mai fericita. Uneori, nu timpul e cel care ne face fericiti. Lucrurile bune dureaza putin si clipa aia in care mi-am atins potentialul maxim mi-a aratat de ce sunt in stare. Timpul se opreste in clipele astea. Si sunt doar ale mele, imi raman pe vecie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Show me some love!